Ortodontik

Invisalign Tedavisi & Şeffaf Plaklar

Düzgün diş anlamına gelen ortodonti kelimesinden sadece diş çapraşıklıklarının düzeltildiği bir tedavi anlaşılsa da ortodontik tedavi yüz iskeletindeki bozuklukların, okluzyon problemlerinin düzeltilmesini ve diş sürmesinin yönlendirilmesini içeren, dentofasiyal yapıların harmonisi hedefleyen kapsamlı bir tedavidir.

ORTODONTİ

Ortodontik
tedavi
nasıl yapılır?

Yüz iskeletindeki bozuklukların tedavisi büyüme gelişim döneminde yapılabildiğinden erken doktor kontrolü ve müdahale oldukça önemlidir. Bu sorunun erken dönemde çözümü fonksiyonel tedavi ile olmaktadır. İskeletsel bir probleme sahip olup (çenenin önde ya da geride olması, ön açık kapanış, fazla dişeti görünümü..vb) büyüme gelişim dönemi geçtikten sonra doktora başvuran hastaların tedavisi ise imkansız olmayıp, ortodontik tedavi ve ortognatik cerrahi kombinasyonu ile mümkündür.

Doğru bir tedavi planlaması için klinik muayene, ağız içi ve dışı fotoğraflar, lateral sefalometrik röntgen, OPTG ve bazen tomografi değerlendirmesi yapmak gerekir. Bu amaçla doktorunuz sizden gerek duyduğu röntgen filmlerini isteyebilir.

- Utkan Clinic | Nişantaşı Estetik Diş Kliniği -

HAREKETLİ ORTODONTİK  TEDAVİ

Çoğunlukla karma dişlenme döneminde oluşan bazı sorunların önüne geçebilmek, ileride oluşabilecek olan problemin ortadan kaldırılması ya da ileride yapılacak tedavinin kolaylaştırılabilmesi için takıp çıkarılabilen diş telleri yardımı ile uygulanan hareketli ortodontik tedavi gerekebilir.

SABİT ORTODONTİK TEDAVİ

Dişlerin üzerine braket yapıştırılması ile yapılan ve en sık uygulanan tedavidir. Bu braketler dişlerin dış yüzeyinden uygulanabildiği gibi iç yüzeyinden de uygulanabilmektedir. Dış yüzey uygulaması en sıklıkla yapılan uygulama olup metal ya da daha estetik görünmesi adına safir (seramik- şeffaf) braketlerle de yapılabilmektedir. Kişiye en uygun braketin seçimi muayane seansında doktor ve hastanın ortak kararı ile yapılmaktadır. Doğru seçim tedavinin başarı üzerinde oldukça etkili olmaktadır.

ŞEFFAF BRAKET
METAL BRAKET

GÖRÜNMEYEN DİŞ TELİ

Lingual Braket

Braketlerin dişin dış yüzeyinde görünmesinin istenmediği durumlarda Görünmeyen Diş Teli olarak da adlandırılan Lingual Braket  uygulaması yapılabilmektedir.

INVISALIGN ŞEFFAF PLAK

Gelişen teknoloji ile birlikte dişleri üzerine takılan şeffaf plaklarla da düzeltim sağlanabilmektedir. Ancak hangi tedavi yönteminin hasta için uygun olacağı hakkında doktorunuzun tavsiyesi oldukça önemlidir.

GÖMÜLÜ DİŞLERİN TEDAVİSİ

Çoğu zaman bazı sebeplerle bazı dişler çene kemiği içerisinde gömülü olarak kalabilmektedir. Ortodontik tedavi ile bu dişlerin ağız içerisine sürdürülmesi sağlanıp, dişler diş dizisine katılabilir.

FONKSİYONEL TEDAVİ

İskeletsel bozuklukların tedavisinde fonksiyonel tedavi uygulanabilir. Bu tedavinin yaş sınırı 7 ila 15’tir. Yüz maskesi uygulaması, hareketli ve sabit sabit fonksiyonel aygıtların uygulaması, headgear uygulamaları bu tedavi başlığı altında yapılmaktadır.

ORTOGNATİK CERRAHİ

İskeletsel problemi olan yetişkin bireylerin tedavisi bazen sadece sabit ortodontik tedavi ile mümkün olmamaktadır. Bu durumda ortodontik tedavi ve sonrasında ortognatik cerrahi gerekmektedir.

ORTODONTİ & invisalign TEDAVİSİ hakkında merak ettikleriniz

7 yaşı öncesinde ortodontik muayene yaptırmak önerilir. Ortodontist, dişleri hizalama ve düzeltme konusunda uzmanlaşmış, ek eğitim almış bir diş hekimidir. Çocuğunuzun diş teli takması için en uygun zaman, ağız muayenesinden sonra ortodontist tarafından belirlenir.

Genel bilgi olarak, sabit ortodontik tedavi, daimi dişler tamamlandığında başlar- genellikle 12 sonrası. Bu süre zarfında ya da öncesinde önleyici tedaviler, koruyucu tedaviler ya da iskeletsel tedaviler yapılabilir. İskeletsel tedaviler için büyüme gelişim döneminde olmak gerekir. Bu nedenle erken ortodontik kontrol malokluzyonun erken dönemde düzeltilebilmesi için önemlidir. Bu durumlar söz konusu olduğunda ortodontist öncesinde iskeletsel düzenleme olan sonrasında dental düzenleme ile devam eden 2 aşamalı tedavi yapabilir.

Ortodontik tedavi dişlerin ve komşu kemiğin sağlam olduğu her vakada yapılabilir. Gelişen teknoloji ile birlikte ortodontik tedavide yaş sınırı yoktur, her yaşta yapılabilmektedir. Ancak iskeletsel tedaviler için büyüme gelişim döneminde olmak gerekmektedir. Büyüme gelişim dönemini tamamlamış bireylerde iskeletsel düzeltim gerekiyorsa ortognatik cerrahi ile kombine tedaviler mümkündür.

Mini vidalar, özellikle ortodontik tedavi için anında kemik ankrajı sağlamak için kemiğe yerleştirilir. Mini vidaların ortaya çıkması, ankrajı (destek) konusunda ortodontistin mekaniklerine oldukça faydalı bir katkı sağlamış, hastaların ağzına daha az aygıt takılabilmesine olanak sağladığı için de hastanın konforunun artmasına katkıda bulunmuştur.

Mini vidalar minimal invaziv, güvenlidir ve çok az ağrıya neden olur veya hiç ağrıya neden olmaz. Yerleştirilmeden önce, bölge anestezi kullanılarak uyuşturulur. İlk 24 saat içinde anestezi etkisi geçtikten sonra bazı kişerde az miktarda ağrı olabilir. Ancak ağrı kesiciler ile geçebilir.

Mini vidalar diş dizilimi ile ilgili birçok sorunun tedavisine yardımcı olmak için kullanılsa da, en yaygın olarak örtülü kapanış, ön açık kapanış ve diğer ısırma problemlerini düzeltmek için kullanılırlar. Ayrıca, eksik bir diş tarafından oluşturulan bir boşluğu doldurmak için dişleri öne çekmek ve hareket etmesi zor köklerle azı dişlerini düzeltmeye yardımcı olmak için destek olarak kullanılabilirler.

Güvenlidir ve ortodontist tarafından herhangi bir zamanda anezteziye ihtiyaç duymadan kolayca çıkarılabilir.

Mini vidalar ortodontistin uygun gördüğü durumlarda tedavi başında ya da herhangi bir aşamasında 5 dakika içerisinde çene kemiğine uygulanabilmektedir. Öncelikle diş eti dokusunu ve vidanın yerleştirileceği alanı çevreleyen bölgeyi uyuşturmak için az miktarda lokal anestezik kullanımı yeterlidir. Alan uyuştuğunda, doktorunuz vidayı diş eti dokusundan nazikçe ve sıkıca çene kemiğine yerleştirecektir. Bu işlem sırasında diş etinde kesme, dikiş işlemleri yapılmamaktadır. Çoğu zaman herhangi bir kanama görülmemektedir. Mini vidanın yerleştirilmesi hızlıdır ve siz farkına varmadan kısa sürede tamamlanır.