1 GÜNDE
İMPLANT DİŞ
All on 4/6

İmplant tedavisinde bir diğer uygulama da 1 günde (erken) implant diş yapımıdır. Bu yöntem koşullar uygun olduğu zaman yapılabilir. İmplant vidasının kemik içerisine yerleştirilmesini takiben 3 ay beklemeden aynı seans dişin yapıldığı bir tedavidir.

Bir günde implant, erken yükleme olarak ta bilinir. İmplant vidasının yerleştirildiği aynı gün içerisinde üstüne geçici ya da kalıcı protezin yapılması prosedürüdür.

ALL ON 4

1 Günde İmplant
All on 4/6
(All on four/sıx)

1 günde implant, erken yükleme olarak bilinir. İmplant vidasının yerleştirildiği aynı gün içerisinde üstüne geçici ya da kalıcı protezin yapılması prosedürüdür. Ancak bu uygulama için her vaka uygun değildir. Yapılabilmesi için birincil şart implant yerleştirilmesi sırasında primer stabilizasyonun sağlanmasıdır. Bunun için de kaliteli kemik dokusu gerekmektedir. Burada doktorunuzun yönlendirmesi önemli olacaktır.

All on 4/6 (All on four/six)

Bu teknik üst çeneye 4/6, alt çeneye 4/6 implant yerleştirilmesi işlemine dayanır. All on 4/6 implant tekniği ile alt çeneye en az 5 hafta, üst çeneye en az 12 hafta içinde kalıcı sabit protez uygulanabilir. Diş protezinin aynı gün sabitlenmesini sağlayan bu yöntem ileri teknoloji bir tekniktir. Özellikle arka diş bölgelerinde kemik kaybı olan hastalarımızın sabit diş kullanması için uygun bir tekniktir.

All on 4/6 tekniği, tek veya her iki çene önemli sayıda diş kaybettiğinde bir kişinin ağzını yeniden yapılandırmak için kullanılan bir diş prosedürüdür. U uygulamada genel olarak kemik grefti gerekmez, bu nedenle çenelerinde düşük kemik yoğunluğu veya hacmi olan hastalar için mükemmel çözümdür. Ancak bazı olgularda greftleme de yapıldığı olmaktadır.

Ancak bu uygulama da her vakada uygulanamayıp, uygun vaka seçimi önemlidir. Sigara içiyorsanız veya şeker hastasıysanız, bu prosedür için ideal bir aday olmayabilirsiniz. Eksik dişleri olan veya kalan dişlerin çekilerek implant ile değiştirmesi planlanan vakalarda bu tedavi önerilir. All on 4/6 tedavisi, geleneksel protezlere alternatif olarak daha uzun süreli ve stabil bir tedavi sunar.

All on 4/6 implant prosedürü:

Tam dişsiz hastalarımıza dört ya da altı adet dental implant uygulaması esasına dayanmaktadır. İmplantlar aynı gün belli açılarla yerleştirilir ve ardından diş protezi sabitlenir. Hastalarımız talep etmedikçe veya hekimlerimiz çıkarmadıkça sabit dişlerde oynama olmaz. Aşırı kemik kaybı nedeniyle protez kullanamayan hastalarımız için uygulanan tedavi yöntemidir.

Tedavi sırasında karşılaşılabilecek tüm sorunlardan kaçınmak için tedavi planlaması öncesinde röntgen ve tomografi üzerinde kemik detaylı olarak değerlendirilir. Bu süreçte ileri teknoloji sistemler kullanılmaktadır. Tedavi süreci kemik kalınlığı ve yüksekliği dikkate alınarak planlanır.

All On 4/6 İmplant Tekniğinin Tedavi Aşamaları Nelerdir?

Bu tedavide hastalarımıza öncelikle klinik ve radyolojik muayeneler yapıyoruz. Bilgisayarlı tomografi ile ölçümler yaparak hastalarımıza uygun bir planlama yapıyoruz. Ardından 4 veya 6 adet diş implantı yerleştirdikten sonra diş protezini diş implantlarının üzerine sabitliyoruz. Daimi dişlerin hazırlanması ortalama 10 ila 12 gün arasında özel provalarla devam eder. Yaklaşık 3 ay sonra; hastalarımızın kalıcı protezlerini bitirmiş oluyoruz.

All on 4/6 İmplantların Faydaları Nelerdir?

Hızlı iyileşme gösterir.

Tekrar rahatça yemek yemekten ve konuşmaktan keyif almanızı sağlar.

Bireyi takıp çıkarılan geleneksel hareketli protez kullanımından kurtarır.

Geleneksel hareketli protezler, kaybedilen veya kaybedilen dişlerin boşluğunu etkili bir şekilde doldurabilse de bu uygulama, eksiksiz bir diş dizisini yeniden oluşturmak için stabil ve kalıcı bir yöntem sunar. Bu, hastalara kendi dişlerine sahip olma hissini geri kazandırır ve bir kez daha güvenle yiyip konuşabildikleri için daha iyi bir yaşam kalitesi sunar. All on 4/6 diş implantları ile, protez yapıştırıcıları kullanmanız veya protezleri temizlemek ve sterilize etmek için çıkarmanız gerekmez.

All On 4/6 İmplant Tedavi Süreci

Tüm prosedür sadece bir günde ve genellikle 2-4 saat içinde tamamlanır. All on 4/6 prosedürü genellikle kemik grefti gerektirmese de kişinin kemik yoğunluğuna bağlı olarak kemik grefti bazen gerekli olabilir. Herkesin ağız ve kemik yapısı aynı değildir, bu nedenle diş hekiminin işleme başlamadan önce ağzı iyice incelemesi önemlidir. İşlem sırasında diş implantları lokal anestezi altında çene kemiğine yerleştirilir. Daha sonra, iyileşme döneminde implantların üzerine geçici protez takılabilir. İmplantlar iyileştikten sonra ise kalıcı diş köprüsü veya protez implantlara sabitlenir.

İşlemden sonraki ilk 3 ayda ağız iyileşir ve kemik ve diş etleri yeni yapıya uyum sağlamak için şekil değiştirir. Bu süre zarfında hastalar sert yiyecekler yemeye dikkat etmelidir. İşlemden hemen sonra ise biraz rahatsızlık ve şişlik beklenen bir durumdur.

Çoğu hasta için semptomlar bir hafta sonra azalır. İşlemin ardından hastaların özellikle ilk 3 ayda sık sık diş hekimi kontrollerini yaptırmaları gerekecektir. Herhangi bir komplikasyonu önlemek veya enfeksiyon oluşmaması için, yolunda gitmeyen bir şey olursa hemen diş doktorunuza başvurmanız çok önemlidir.

1 Günde İmplant Diş Tedavisi hakkında merak ettikleriniz

Sistemik hastalığı bulunmayanlar ve ağız içi sağlık durumu uygun olan kişiler için yapılabilir.
Dişsiz bölgeye aynı gün içerisinde diş yerleştirilebilmektedir. Ancak işlem süresi cerrahi teknik ve uygulanacak implant sayısına göre değişmektedir.
Primer stabilizasyonun ideal olmadığı durumlarda immediate yükleme yapmak (1 günde implant) doğru değildir. Böyle bir durum varsa geleneksel yöntemde olduğu gibi 3 ay beklenerek implant kemiğe kaynadıktan sonra üst protezi yapmak daha doğrudur.
Öncelikle cerrahi olarak implant vidası kemiğe yerleştirilir. Sonrasında ölçü alınarak üst protez kısmı geçici ya da daimi olarak yapılır.
İmplantların başarısı çeşitli faktörlere bağlıdır. Buna belirli bir süre tayin etmek doğru değildir. Yeterli miktarda ve kalitede kemik dokusunun varlığı, yeterli miktarda keratinize diş eti varlığı, hastanın ağız hijyeni, hastada mevcut bir sistemik hastalığın olup olmaması, cerrahi teknik, implantın üst kısmına yapılan protezin uygun planlanması gibi çok sayıda etken implantın başarısını ve ağızda kalma süresini etkilemektedir. Tüm koşulların ideal olarak sağlanması durumunda implantın ağızda sağlıklı olarak kalma süresi uzamaktadır.
1 günde yapılan implantlarda birincil kural primer stabilizasyon sağlamak olduğu için ve kemik erimesi olanlarda bunu sağlamak zor olduğu için yapılmaması daha doğru olur.

All on 4/6 implant prosedüründen sonra ağrı olması mümkündür. Ancak bu ağrı çok hafiftir. Şişlik olması da mümkündür. Hekimlerimiz bu ağrılar hissedildiğinde kullanılmak üzere işlem sonrası ağrı kesiciler vermektedir.

Lokal anestezi altında yapılan bir işlem olduğu için işlem sırasında ağrı hissedilmez. Ancak ameliyattan korkan hastalarımız talep ederse sedasyon veya genel anestezi ile işlem yapılabilir. Bu sayede kaygı sorunu yaşayan veya ameliyattan korkan hastalarımız süreci ağrısız bir şekilde atlatabilmektedir.

All on 4/6 işlemi sonrası beslenme konusunda dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Hekimlerimiz all on 4/6 implant tekniği uygulandıktan sonra hastalarımıza diyet uygulamaktadır. İmplant ve kemiğin kaynaşması osteointegrasyon) için gereken 3 aylık süre boyunca bu diyet uygulanmalıdır. Sert gıdaların tüketilmemesi ve hijyen kurallarına uyulması tavsiye edilir. Sonrasında yapılacak kalıcı protez ile; herhangi bir ek diyete ihtiyaç duymadan beslenebilir. Ancak bu işlem sırasında protezde herhangi bir kırık varsa; hekimlerimiz ziyaret edilerek implant kaybı düzeltilmelidir.

Her şeyden önce 4 ya da 6 implant üzerinde dikkatli olunmalıdır. Günlük rutin diş fırçalama dışında; Ağız temizliği ve bakımı için ağız duşları, diş fırçaları ve diş ipi tavsiye edilir. 6 ayda bir doktorlarımıza gelip muayene olmaları gerekir.

All on 4/6 tekniğinin başarı oranı oldukça yüksektir. Araştırmalara bakıldığında; uzun zaman içerisinde değerlendirildiğinde oldukça avantajlı bir tedavi yöntemidir.

All on 6 implant ile normal implant arasındaki farka bakıldığında; 4 ya da 6 implantın tümü, normal implantlara göre çeneye biraz daha açılı olarak yerleştirilir. Bu nedenle kemikten daha fazla destek alabilirler. Bu sayede 4 veya 6 implant ile 8 implantın taşıyabileceği yükü taşıyabilirler.