Gülüş Tasarımı

SMILE DESIGN

Kişiye Özel Gülüş Tasarımı

Gülüş tasarımı, gülüşünüzün görünümünü iyileştirmek için kozmetik uygulamalar bütününü kullanır.

Tam bir gülüş tasarımında yüz bir bütün olarak değerlendirilir. Tüm değerlendirmeler sonucunda sizlerin de istekleriniz göz önünde bulundurularak yüzünüze en çok yakışacak diş dizimi sağlanır.

İdeal bir gülüşün oluşturulmasında dişler, yumuşak dokular, kaslar, kemikler gibi birçok dokunun rolü vardır. Bu sebeple gülüş tasarımı, bu dokularla ilgilenen birçok bölümün (Ortodonti, Estetik Diş Hekimliği, Periodontoloji gibi) iş birliğini gerektiren multidisipliner bir tedavi protokolüdür.

Bu noktada kişinin gülüşünü neden beğenmediği önem kazanır. Hastanın endişeleri ve istekleri göz önünde bulundurularak, yapılan dijital analizler, radyografik ve ağız içi muayene sonrası kişiye özel bir tedavi planı hazırlanır. Bu tedavi planı kapsamında dişlerin konumu, dişlerin boyutları, diş eti seviyeleri, diş rengi, dudakların konumu, dudak ve dişlerin uyumu, gülüş hattı gibi kriterler değerlendirilir. Tedavi, sistemli bir şekilde yürütülür ve ideal sonuçlar sağlanır.

Estetik Gülüş Tasarımı nasıl yapılır?

Gülüş tasarımı tedavisinin birçok aşaması bulunmaktadır. İlk aşamada diş hekimi tarafından hastanın tedavi beklentisi ve estetik ihtiyacı belirlenmelidir. Estetik kaplamalar, estetik dolgu uygulamaları, diş beyazlatma uygulaması, diş eti tedavileri, diş boyu uzatılması gibi birçok uygulama kombine olarak bu tedavi sürecinde yapılabilmektedir.

Dijital Gülüş Tasarımı nedir?

Sorusu en çok merak edilen konular arasında yer almaktadır. Bu tedavide öncelikle dijital gülüş tasarımı yapılması gerekmektedir. Dijital gülüş tasarımı için planlamada ilk iş olarak fotoğraf ve video çekimleri yapılır. Aynı seansta üzerinde tasarım yapılabilmesi için üst ve alt çeneden dijital ölçü(tarama)  alınır.

Bu süreçte, ilk randevuda kaydedilen veriler hekim tarafından dijital ortamda değerlendirilir ve öngörülen gülüş dizayn edilir. Sonrasında alınan ölçülere göre oluşturulan dijital tasarım modele dönüştürülür ve test edilmesi için hastaya ikinci bir randevu verilir.

Hazırlanan dijital tasarım modeli üzerinden elde edilen bir silikon kalıp (Mock up) hastanın dişlerinin üzerine yerleştirilir.

Hekimin yönlendirmesi ile bu tasarım ayna karşısında veya kamera kaydı alınarak incelenebilir. Tasarımın yapılıp hastaya ağız içinde gösterilmesi ortalama iki seans sürer. Bu işlemde amaç en iyi gülüş tasarımını sağlamaktır.

Gülüş Tasarımı hakkında merak ettikleriniz

Halk arasında “Hollywood gülüş tasarımı” olarak da anılan gülüş tasarımı, diş ve diş eti uyumlandırılması ve pozitif gülüş hattını sağlayarak  hastanın ihtiyaçları ve yüz şekline göre doğal ve estetik bir görünüme kavuşturulmasını  yöntemidir.

Gülüş tasarım tedavisi yapılacak işlemlere göre değişmekle veneer uygulamaları yapılacaksa  10 günlük bir süreçte yaklaşık 4 seansta tamamlanır.

Gülüş tasarımı kalıcıdır.  Ancak kalıcılığın süresini  hastanın ağız ve diş sağlığına dikkat etmesi ve kontrollerini ihmal etmemesiyle doğru orantılıdır.

Tedavi genellikle ortodonti, cerrahi, protez ve dişeti uygulamalarının tek başına veya birlikte planlanmasıyla multidisipliner yaklaşımlarla gerçekleştirilir.

Gülüş tasarımı uygulaması diş ve diş etinde görülen şekil ve biçim bozukluğu, orantısızlık ve diş renklenmeleri sorunlarında kullanılır.